În continuare aveți prezentați pașii necesari pentru a configura un cont de email în Mozilla Thunderbird.
Înainte de a începe, asigurați-vă că aveți un cont de email valid și ați colectat toate datele necesare: numele de utilizator pentru contul de email, parola contului, adresa serverului IMAP/POP și SMTP. Spre exemplu dacă aveți domeniul cu numele domeniu.ro și un cont de email, în forma "utilizator@domeniu.ro", numele de utilizator va fi utilizator@domeniu.ro, iar adresele serverelor "mail.domeniu.ro", atât pentru IMAP/POP cât și pentru SMTP.
1. Selectați "Tools" » "Account Settings".
Dacă meniul de sus nu este vizibil și nu găsiți "Tools", dați click dreaptă pe bară de sus și selectați "Menu Bar".
2. Click pe "Account Actions" și apoi "Add Mail Account ..."
3. În câmpul Your Name introduceți numele dumneavoastră, la Email Address adresa dumneavoastră de e-mail, iar la Password introduceți parola dumneavoastră. Emailul trebuie să fie de forma utilizator@domeniu.ro. Click pe "Continue".
4. Thunderbird va găsi automat setările (IMAP/SMTP) și le va configura el. Dacă doriți să configurați mailul prin POP3, dați click pe "Manual config", dacă nu doriți acest lucru, dați click pe "Done" pentru a finaliza procesul.
5. Dacă ați dat click pe "Manual config" o să vă apăra imaginea de mai jos. Alegeți POP3 dacă doriți descărcarea mesajelor local (implicit acestea vor fi șterse de pe server), sau IMAP dacă doriți păstrarea mesajelor pe server (pentru a avea acces la mesaje din mai multe locații). În câmpul Incoming Server hostname și câmpul Outgoing Server hostname introduceți adresă serverului de email (sub forma mail.domeniu.ro, unde domeniu.ro trebuie înlocuit cu numele domeniului pe care aveți contul de email). La SSL puteți selecta SSL/TLS sau None, depinde dacă vreți să vă conectați securizat (SSL) sau nesecurizat (nonSSL). Funcționează doar dacă și serverul suportă conectare prin SSL la email. Selectați "Re-test" și apoi "Done".
După completarea acestor pași ar trebui să aveți un cont de email funcțional.
Configurare SMTP
6. Dacă serverul SMTP nu este bine configurat puteți urma pașii următori: Selectați "Tools" » "Account Settings" » "Outgoing Server(SMTP)". Selectați "Add..." pentru a adaugă un nou server de SMTP.
7. În câmpul Description introduceți o descriere scurtă a serverul, iar în Server Name introduceți adresa serverului sub forma mail.domeniu.ro (înlocuiți domeniu.ro cu numele de domeniului pe care aveți configurat contul de mail). La Connection security puteți selecta SSL/TLS sau None, depinde dacă vreți să vă conectați securizat (SSL) sau nesecurizat (nonSSL). Funcționează doar dacă și serverul suportă conectare prin SSL la email. În câmpul User Name introduceți adresa de email pentru care ați configurat contul. Selectați "OK".
8. În lista din stânga selectați contul nou configurat, iar sub Outgoing Server (SMTP) alegeți numele serverului nou creat pentru a permite folosirea acestuia la trimiterea mesajelor. Selectați "OK".
După completarea acestor pași ar trebui să aveți un cont de email funcțional.