Limba
Acasă » Enciclopedie » Enciclopedie găzduire » Termen email client

Despre email client

Ce este email client-ul?
Pe scurt, un client de mail este un program folosit pentru a citi si a trimite mail-uri. Un client de email nu este acelasi lucru cu un server de mail. Clientul de mail interactioneaza cu un singur utilizator. De obicei clientul descarca mesajele de pe server pentru utilizare locala (sau pentru utilizare intr-un browser) si incarca mesaje pe server pentru a fi livrate destinatarilor lui.

Ce pot face cu un client de mail?

Clientul de mail va permite sa cititi, sa organizati, sa raspundeti la mesaje si sa trimiteti mail-uri noi.

Pentru a organiza mail-urile, clientii de mail dispun de foldere si etichete. Clientii de mail va ofera si motoare de cautare integrate care va permit sa gasiti mesaje dupa detalii precum: expeditori, subiecte, ore de primire si continut.

Pe langa text-ul de mail, clientii de mail gestioneaza si fisierele atasate, astfel incat sa puteti trimite si primi fisiere pe calculator (precum imagini, documente, spreadsheets).




Cum comunica un client de mail cu serverele de mail?

Clientii de mail pot utiliza o serie de protocoale pentru a trimite si primi email-uri prin intermediul serverelor de mail.

Mesajele sunt fie stocate local pe calculator (POP3 sau Post Office Protocol sunt utilizate pentru a descarca mail-urile de pe server), fie mail-urile si folderele sunt sicronizate cu server-ul (folosind protocoalele IMAP si Exchange). Cu IMAP (Internet Message Access Protocol) si Exchange, clientii de mail care acceseaza acelasi cont vad aceleasi mesaje si foldere si toate actiunile se sincronizeaza automat.

Pentru a trimite un mail, clientii de mail folosesc SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) aproape exclusiv. (Cu conturile IMAP, mesajul trimis este de obicei copiat in folderul "Trimis", iar clientii de mail il pot accesa)

Exista si alte protocoale de e-mail. Unele servicii de e-mail ofera API-uri pentru clientii de e-mail sa acceseze mail-urile pe serverele lor. Aceste protocoale pot oferi functii suplimentare, cum ar fi trimiterea cu intarziere sau retragerea temporara a e-mail-urilor.

X.400 un protocol alternativ important folosit in general in anii 90. Din cauza faptului ca era foarte sofisticat, era potrivit pentru folosirea in scopuri guvernamentale si de afaceri, dar era mai greu de implementat decat mail-urile prin SMTP/POP.

Aplicatiile web sunt clienti de mail?

Cu aplicatiile web care acceseaza mail-ul pe un server, browserele se pot transforma in clienti de mail.

Daca accesati Gmail in Firefox, de exemplu, pagina Gmail din Firefox actioneaza ca un client de mail, adica va permite sa cititi, sa trimiteti si sa organizati mesaje. Protocolul folosit pentru accesarea mail-ului, in acest caz, este HTTP.

Software-ul automatizat poate fi un client de mail?

Intr-un sens tehnic, orice program software care acceseaza mail-ul pe un server folosind POP, IMAP sau un protocol similar este un client de mail. Deci, orice software care gestioneaza automat mail-urile primite poate fi numit client de mail (chiar si atunci cand nimeni nu ajunge sa vada mesajele), in special in ceea ce priveste server-ul de mail.

Clienti comuni de mail

Clientii de mail populari includ Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird, MacOS MAIL, IncrediMail si iOS Mail. Cel mai popular client de mail folosit in browser este GMail, alte alternative includ Yahoo!Mail si Outlook.com.




Clientii de mail importanti din punct de vedere istoric includ Eudora, Pine, Lotus (si IBM), nmh si Outlook Express.

Probleme de conectare la casuta de mail

De multe ori pot aparea diverse probleme cu conectarea la mail dintr-un client. In functie de situatie putem sa ne dam seama usor din ce cauza nu ne putem conecta.

In primul rand, in cazul unei probleme de conexiune trebuie verficata parola, mai exact folosind adresa https://webmail.exemplu.ro unde incercam datele de conectare pe care le stim sa vedem daca sunt bune.

In cazul in care nu functioneaza acest URL e foarte posibil ca IP-ul dumneavoastra sa fie blocat de firewall din cauza incercarilor multiple esuate de login si va recomandam sa ne contactati pentru a face si noi o verificare.

In cazul in care aici functioneaza conectarea si in clientul de mail inca nu se conecteaza este posibil sa fie o problema cu setarile luate automat de catre clientul de mail, iar in acesta situatie incercam sa adaugam contul in mod manual. In functie de setarile pe care le dorim trebuie sa setam port-urile si serverul sau IP-urile folosite de server.

Cel mai des la server folosim mail.exemplu.ro, atat la Incoming cat si la Outgoing. Pentru incoming in functie de protocolul dorit IMAP sau POP3 (noi recomandam IMAP) ambele cu encriptie vom folosi 993, respectiv 995. La outgoing pentru conectarea SMTP cu encriptie SSL, vom folosi portul 465, respectiv portul 587 pentru encriptie TLS. Alternativ puteti folosi porturile non-secure (fara encriptie): pentru IMAP portul 143, pentru POP3 portul 110, iar pentru SMTP puteti folosi portul 25 sau 26.

In functie de clientul de mail folosit trebuie sa ne asiguram si ca avem bifata optiunea de "My Server Requires Authentication" si sa ii spunem sa foloseasca aceleasi date ca si server-ul de Incoming (in mod normal aceasta problema apare cel mai des la Outlook). Setarile le gasim mereu in cPanel -> Email Accounts -> Connect device. In cazul in care nu reusiti puteti oricand sa contactati serviciul de suport clienti deschizand un ticket din contul de client Hosterion, pe mail la support@hosterion.ro sau telefonic la +4.0364.566.777.

Orice pachet de shared hosting sau pachet de email business hosting vine cu suport pentru conectarea conturilor la un client de email.