Hosterion a fost ținta unui atac cibernetic de tip phishing în cursul zilei de azi.
Atacatorii încearcă impersonarea Hosterion in diferite mail-uri ce fac referire la domenii găzduite în rețeaua noastră. Spre exemplu, s-au trimis mail-uri in care clienții erau notificați că le expiră domeniile. Titlul acestor mail-uri este de forma: ” Numedomeniu.tld – va expira 2020-09-19”.
IMPORTANT:
Ce trebuie să faceți dacă doar ați accesat link-ul din mail?
Schimbați parola contului de client Hosterion de pe hosterion.ro/client.
Ce trebuie să faceți dacă ați furnizat datele cardului? Vă rugăm să urmați acest pas chiar dacă nu s-a efectuat nicio plată!
Anunțați banca emitentă a cardului trimițând un mail către aceasta, iar in CC adăugați adresa de mail ”[email protected]” , în care să explicați ce s-a întâmplat și să solicitați: anularea tranzacției, anularea cardului și o cerere de despăgubire din partea băncii.
Fenomenul ”phishing” a luat amploare în ultimii ani și se referă la situația în care cineva reproduce un site si trimite mail-uri catre utilizatorii site-ului în incercarea de a le fura datele.
Ce trebuie făcut pentru a nu fi victima phising-ului?
- Activarea DMARC pentru domeniul dvs, în cazul în care întâmpinați dificultăți la configurea lui, vă rugăm să contactați departamentul nostru de suport.
- Trebuie verificat expeditorul mail-ului, în special în cazul celor care solicită datele cardului sau alte plăți.
- Nu accesați link-urile, nu deschideți sau descărcați documente din mail-uri care nu par de încredere.
- Nu răspundeți la aceste mesaje.
- Trebuie verificat textul. Dacă conține greșeli gramaticale este o posibilitate de a fi mail de tip phishing. (exemplu: ”domaineul”).
- Cel mai important, contactați furnizorul ori de câte ori sunteți nesiguri în privința mail-ului primit, pentru a vă asigura că este trimis din sursă oficială.
Pentru a face diferența între mail-urile pe care le trimitem noi în privința plăților și cele de tip phishing, nu accesați link-urile din mail, ci vă logați în contul de client Hosterion unde aveți secțiunea ”Facturi” și acolo găsiți situația financiară.
Dacă toate facturile sunt plătite sau dacă este o discrepanță între facturile neplătite și plata care vi se cere în mail, vă rugăm să ne contactați la [email protected] sau la +4.0364.566.777.
Lasă un răspuns