Cele mai importante 3 calități ale unui serviciu de gazduire web

Ce definește un serviciu de gazduire web de calitate?

În urma experienței noastre de peste 13 ani și a feedback-ului primit de la clienți, am concentrat definiția unui serviciu de gazduire web de calitate în trei caracteristici:

  • uptime
  • viteză
  • asistență
Switch-uri și cabluri

Mulțumiri pentru imagine – scalar.ca

1. Uptime

Timpul de funcționare al site-urilor găzduite (sau uptime) este cel mai important parametru. Acesta se măsoară în procente. De exemplu, Hosterion garantează un timp de funcționare de 99,9% pe lună.

Uptime de 99,9% pe lună înseamnă că site-ul poate fi inaccesibil cel mult 0,1% dintr-o lună, adică 43 de minute (0,001 x 30 zile x 24 ore x 60 minute). Aceasta este o garanție stipulată în contract, iar sub acest nivel ne obligăm să plătim despăgubiri. În fapt, la noi uptime-ul este de 100%  în cele mai multe luni calendaristice.

Redundanța sistemelor din centrul de date permit ca acest uptime să fie cât mai aproape de 100%.

Alimentarea cu energie electrică de la rețea se face prin cel puțin două puncte situate fizic în locații diferite, în eventualitatea în care un cablu este întrerupt accidental, a doua legătură e în continuare activă. Dacă ambele cabluri de conectare la rețea sunt totuși întrerupte, bateriile (sau UPS – Uninterruptible Power Supply) asigură alimentarea echipamentelor. Bateriile au avantajul că furnizează energia electrică instantaneu însă au durata de funcționare pentru doar câteva minute, timp suficient să pornească generatoarele Diesel. În 60 de secunde generatoarele ajung la turația optimă pentru a asigura energia necesară echipamentelor din centrul de date. Rezervele de motorină stocate în perimetrul centrului de date asigură funcționarea generatoarele timp de câteva zile.

Sistemele de răcire, care asigură temperatura și umiditatea optime pentru servere și alte echipamente, sunt, și ele, necesare. În situația în care se defectează o unitate de răcire, condițiile optime sunt asigurate în continuare.

Redundanța conexiunilor la internet și a echipamentelor de rețea (switch-uri, router-e) permit site-urilor web să fie accesibile prin internet non-stop.

2. Viteza

Viteza de încărcare a site-ului tău afectează numărul de vizitatori și, implicit, vânzările online, dacă ai un magazin virtual.

Mulți dintre vizitatorii site-ului tău nu vor aștepta mai mult de 5 secunde pentru încărcarea paginii.

E important ca serverul de găzduire web să nu fie supra-aglomerat și să existe mecanisme de izolare ale conturilor de gazduire (cum ar fi CloudLinux) pentru ca un vecin „gălăgios” de server să nu afecteze performanța site-ului tău. Echipa tehnică monitorizeaza non-stop parametrii echipamentelor și intervine pro-activ pentru remedierea eventualelor situații apărute.

Viteza de încarcare este influențată și de felul în care a fost programat site-ul, dar și de numărul de vizitatori.

Un site se poate încărca în trei secunde în condiții normale, dar să sufere scăderi drastice de performanță dacă apare un vârf de trafic (cum ar fi de Black Friday). În aceste situații este crucială colaborarea cu furnizorul de gazduire web și cu echipa de dezvoltare web. Aceștia pot oferi soluții de moment, pentru a rezolva problema acută, dar și consultanță pentru construirea unei soluții eficiente pe termen lung.

3. Asistența tehnică

Am sintetizat calitatea asistenței tehnice în trei puncte. Serviciul de asistență tehnică trebuie să fie:

  • disponibil non-stop prin telefon și e-mail. Internetul funcționează non-stop, la fel trebuie să funcționeze, nu doar echipamentele unui furnizor de gazduire web ci și serviciul de asistență tehnică.
  • competent. Pentru a asigura o funcționare lină a serviciului și pentru a rezolva rapid situațiile apărute e nevoie de o echipă tehnică bine organizată și cu experiență. Pe lângă experiența în administrarea sistemelor, un plus este adus de experiența în programarea web, astfel comunicarea cu echipa ta dezvoltare web se face mai eficient și problemele sunt rezolvate mai repede.
  • dispus să facă eforturi suplimentare pentru a rezolva problema clientului. În unele situații depanarea se face la limita dintre configurarea serverului, configurarea site-ului și codul site-ului tău. Echipa tehnică trebuie să fie dispusă să își depășească atribuțiile pentru a rezolva cât mai rapid problemele.

Cele trei calități nu sunt singurele dar sunt cele mai importante pentru asigurarea unui serviciu de găzduire web de nivel înalt. Nu sunt de ignorat nici altele, cum ar fi procedurile de securitate, backup-ul (copii de siguranță) sau flexibilitatea furnizorului. Voi reveni cu alte caracteristici într-un articol viitor.

Securitatea merită un articol special, mai ales că este una dintre acele activități care este total invizibilă pentru client până când apare un incident.

Lasă-ne un comentariu și spune-ne care sunt pentru tine cele mai importante atribute ale unui serviciu de gazduire web.

 

Pagina anterioară

Domeniu internet .it – extensia săptămânii

Pagina următoare

Domeniu internet .srl – extensia săptămânii

  1. Maxim

    Eram curios de ce dvs nu apareti in acest top ******

  2. Poate pentru că nu avem un program de afiliere la noi pe site? 😉

    Vezi că avem un program de afiliere aici: http://ro.2performant.com/programs/telecom/hosterion-ro/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *