Știm că alegerea unui nume de domeniu internet îți poate da “bătăi de cap”. În acest sens dorim să îți oferim câteva sfaturi prin care procesul de alegere să fie mult mai ușor.
Ce este un domeniu de internet?
„Un nume de domeniu reprezintă un șir de caractere care corespund unei adrese IP numerice aferente unei mașini de calcul (server) conectată permanent la Internet.
Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Domeniu_Internet
Mai simplu, gândește-te la numele domeniului ca fiind imaginea activității tale în online. De aceea trebuie să ai în vedere faptul că numele pe care urmează să îl alegi va avea un impact important în dezvoltarea ulterioară a activității tale, oricare ar fi aceasta. În general structura unui domeniu de internet este de forma nume.extensie, unde numele este dat de către deținătorul domeniului, iar extensia este la fel aleasă din multiplele opțiuni care există în acest moment și care sunt în continuă creștere.
În cele ce urmează îți prezentăm câteva sugestii care ar trebui să îți facă „misiunea” de alegere a numelui de domeniu mult mai ușoară.
1. Branding-ul
Dacă există deja un SRL în spatele numelui de domeniu, atunci îți dorim să fie disponibil numele de domeniu NUMELFIRMEI.ro, dacă e și domeniul .com liber, tocmai ai tras lozul câștigător, având în vedere că sunt vreo 127 151 de milioane de domenii .com deja ocupate.
Altfel poți folosi alte extensii de nume de domenii, cum ar fi:
Dacă urmează să inființezi o firmă și cauți un nume pentru ea, verifică prima data dacă e domeniul .ro liber, .eu, și chiar și .com dacă ambițiile tale se întind internațional. Pentru a verifica disponibiltatea unui domeniu folosește formularul nostru de înregistrare domenii.
Cum să alegi între un nume de domeniu generic și un nume care poate reprezenta un brand, exemplu pantofisport.ro vs. adidas.ro. Trebuie să iei în calcul în momentul în care alegi un nume de domeniu faptul că acesta poate deveni în timp un brand de aceea este important să ții cont de pașii enumerați mai jos. In alegerea unui nume brand-uibil poți:
- Crea cuvinte noi, așa cum au făcut cei de la Google, Yahoo, Facebook, Bing sau chiar Hosterion și Fleio 🙂
- Utiliza un dicționar de sinonime, astfel încât să fii cât mai aproape de activitatea ta.
- Utiliza un generator de nume de domenii, unde oferta este foarte tentantă și posibilitățile numeroase. Câteva exemple de site-uri care oferă astfel de oportunități sunt http://www.nameboy.com/, https://www.shopify.com/tools/business-name-generator, http://www.domainsbot.com/.
Pentru a face selecția și mai ușoară și pentru a înțelege mai bine procesul de alegere a numelui și brand-uire am adus în discuție mai multe variante. Ți-am propus așadar varianta creativă în care numele poate fi unul inventat/creat sau poate fi rodul unei documentații sau al unui generator online de nume, însă oricare ar fi sugestiile noastre, decizia finală este a ta și suntem convinși că dacă ai luat în calcul măcar o parte din sfaturile noastre, a ieșit un nume senzațional.
2. Atenție la mărcile înregistrate
Pentru a fi sigur că alegi un nume unic și pentru a te asigura că numele nu reprezintă deja o marcă înregistrată verifică acest lucru aici : http://www.wipo.int/branddb/en/. Te asiguri astfel că nu încalci sau copiezi o marcă comercială deja înregistrată și eviți eventuale conflicte care te pot afecta din punct de vedere material.
Ai toate șansele să ți se ia un domeniu internet dacă există o marcă înregistrată cu acel nume.
3. Un nume relevant pentru activitatea desfășurată
Poți alege un nume de domeniu care să reflecte cât mai bine activitatea desfășurată, încă de la auzul sau vizualizarea lui. Sugerezi astfel utilizatorului cu ce te ocupi chiar înainte să iți viziteze site-ul și astfel interesul sau chiar curiozitatea îți pot aduce o vizită din partea lui.
Un nume descriptiv este direcția opusă față de inventarea unui nume propriu total nou. Dar există și diferite variante de mijloc, cum sunt „Hosterion” sau „Homezz”.
4. Alege un nume ușor de pronunțat
Încearcă un mic joc de imaginație și gândește-te de câte ori s-a întâmplat ca într-o discuție să iți fie prezentat numele unui site pe care nu l-ai înțeles și ai fost nevoit să întrebi încă o dată despre ce site este vorba???… și culmea nu l-ai înțeles nici a doua oară și ai renunțat. Cu siguranță nu vrei să se ți se întâmple asta, ci vrei ca site-ul tău să facă impresie și să stârnească interesul utilizatorului încă de la pronunțarea numelui. Într-o astfel de situație ne-am aflat și noi cu vechea denumire Elvsoft întrucât grupul de 3 consoane „lvs” era foarte greu de pronunțat, câteodată chiar și de către colegii noștri. Acesta este unul din motivele pentru care ne-am redenumit din Elvsoft în Hosterion. Îți putem spune așadar din proprie experiență că un rebranding nu este deloc ieftin și nici simplu de realizat.
5. Evită cifrele și cratimele
Fără cifre și cratime numele domeniului este mai ușor de scris/pronunțat și poți evita eventualele confuzii pe care utilizatorul le poate face, însă aceasta nu este o regulă generală. Nu știu cum te-ai simțit când ai auzit reclamele radio care spuneau nume de domenii cu cratimă, dar o numeau “minus”.
Cum îți sună: „mâncare minus repede punct ro”?
Eu nu aș vrea să am niciodată un “minus” în numele meu de domeniu. Din nou ca și un mic exercițiu, gândește-te 30 de secunde câte nume de domenii care conțin cifre și cratime ai în minte? Răspunsul ar trebui să te pună pe gânduri dacă ai de gând să alegi un nume de domeniu care să conțină aceste caractere.
6. Ia în considerare noile extensii de domenii
De obicei reflectă arealul în care se desfășoară activitatea ta, însă de asemenea nu există o regulă generală în acest sens.
Indicat ar fi, ca de exemplu pentru o activitate pe care vrei să o desfășori doar pe teritoriul României să alegi un domeniu cu extensia .ro . Noile extensii de domenii au tendința să facă direct personalizarea și astfel numele domeniului e mai ușor de ales. Iată câteva exemple utile pentru mai multe activități:
- Ai un club? Alege extensia .club
- Deschizi un restaurant? Alege extensia .restaurant
- Pizzerie? Alege extensia .pizza
- Vrei să ai un blog personal? Alege .blog
- lucrezi în construcții, construiești site-uri sau alte lucruri? .build sau .builder
- Ai o agenție de marketing? Vezi .marketing sau .digital
- Expert/liber profesionist sau, indiferent de domeniu de activitate, ai ajuns la un nivel ridicat de expertiză? – .pro
- .bar – excelent pentru brandingul unui bar
- Cursuri sau o trupă de dans? – .dance
- Oferi servicii de training sau ești personal trainer? – .training
- .solutions pentru soluții IT sau de orice altă natură
- Dezvolți un portal de reduceri? Ai în vedere .coupons, .promo, .cheap sau .discount
- Oferi servicii în domeniul resurselor umane? – .hr
Vezi aici o lista de peste 400 600 de extensii de domenii pe care le poți cumpăra de la Hosterion:
7. Îndrăznește să fii altfel
Îndrăznește să ai un nume atipic, tocmai asta îl poate face memorabil, din milioanele de domenii înregistrate până în acest moment la nivel mondial.
Cu siguranță cunoști și tu nume de domenii “ciudate” la prima vedere, dar care reprezintă branduri internaționale. Iată câteva exemple:
- http://bit.ly > http://bitly.com
- http://instagr.am > http://instagram.com
- https://www.tumblr.com
- https://abc.xyz
- https://homezz.ro/
- http://loopaa.ro/
Verifică totuși să nu alegi un nume necorespunzător. Este memorabil? Este ușor de pronunțat? Este ușor de scris? Este ușor să îl notezi după ce l-ai auzit? Dacă îndeplinește condițiile de mai sus atunci poți merge mai departe și poți înregistra cu încredere noul tău domeniu.
8. Utilizează cuvinte cheie și Keyword Planner de la Google
Cuvintele cheie utilizate în numele domeniului te vor ajuta să obții poziții cât mai bune în cadrul principalelor motoare de căutare ca Google, Yahoo, Bing.
Keyword Planner este un tool extrem de util oferit de Google pe care îl poți utiliza pentru a găsi noi cuvinte cheie sau chiar pentru a afla numărul de căutari totale pe Google al unui anumit cuvânt. Poți utiliza acest tool atât pentru a găsi un nume de domeniu, dar și ulterior întrucât pe baza statisticilor oferite de el poți pune în funcțiune o strategie de marketing și publicitate. Poți accesa Keyword Planner gratuit din contul tău Google Ads AdWords, secțiunea Tools.
Nu uita nici de beneficiul oferit de Hosterion clienților săi prin care primești 200 de lei credit Google Adwords pentru promovarea site-ului tău.
Încearcă de fiecare dată să mai alegi și un al doilea sau al treilea nume pentru că în cazul în care cel dorit de tine nu este disponibil să ai și alte soluții și astfel să poți incheia procesul în timp util.
Verifică dacă este disponibil și înregistrează domeniul tău internet folosind formularul de înregistrare domeniu.
3 Pingbacks